18.06.2014 (IEEC)

Sergei D. Odintsov rep la Medalla Amaldi

• El prestigiós guardó s’atorga de manera biennal per la Societat Italiana de Relativitat General i Gravitació (SIGRAV) a acadèmics europeus
  • La medalla es concedeix per primera vegada a un científic del nostre país
  Barcelona, 16 de juny de 2014. El Prof. Sergei D. Odintsov, investigador ICREA de l’Institut de Ciències de l’Espai (CSIC) / Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), rep la Medalla Amaldi que atorga la Societat Italiana de Relativitat General i Gravitació (SIGRAV). Aquest prestigiós guardó és concedit de manera biennal a acadèmics europeus per les seves importants i destacades contribucions en el camp de la física gravitacional. El reconeixement al Prof. Odintsov és el primer atorgat a un científic del nostre país des que l’any 2004 el Prof. Roger Penrose, reconegut astrofísic de la Universitat d’Oxford, va rebre la primera Medalla Amaldi. L’investigador ha rebut el reconeixement pels seus treballs sobre la relació entre la inflació de l’Univers, l’energia fosca i la gravitació modificada. La medalla serà entregada durant el congrés SIGRAV, que es durà a terme del 15 al 19 de setembre a Alessandria (Itàlia).