Job opportunities

Call for the selection process to cover the position of Finance Technician at the Institut d'Estudis Espacials de Catalunya

OFF_IEEC_107_2023
Publication date
2023-05-16
Deadline
2023-07-05

The Institute of Space Studies of Catalonia (IEEC) was established in February 1996 as a private non-profit foundation (NPO) to promote R&D in the space field in Catalonia. The IEEC is a research institute that studies all areas of knowledge and technologies applied to the space sector and space sciences, including astrophysics, cosmology, planetary science, Earth observation, navigation and space engineering. Its mission is to push the frontiers of space research from the scientific and technological fields for the maximum benefit of society. It should also be noted that the Foundation is attached to the Generalitat de Catalunya (Catalan Government) and forms part of its institutional public sector due to the fact that the Generalitat has a majority involvement in the entity.

Introduction

L’objecte d’aquesta convocatòria és el procés de selecció d’un candidat per ocupar el lloc de treball de Tècnic/a de Finances adscrit a l’Oficina de Finances de l’Àrea de Gestió/ Gerència de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya.

Description of position

  • Llocs de treball a cobrir: 1. Tècnic/a de Finances.
  • Grup professional: Grup professional I. Personal de direcció, gestió, administració i serveis.
  • Categoria professional:  Tècnic/a de Gestió
  • Jornada laboral: 37,5h setmanals
  • Ubicació lloc de treball: Actualment a Barcelona (C/Gran Capità, 2-4, Edifici Nexus, pl.2 despatx 201 08034 Barcelona) però properament l’IEEC té previst traslladar la seva seu al Campus Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya a Castelldefels, a l’edifici RDIT del referit Campus.

 

Functions

L’Àrea de Gestió/Gerència necessita incorporar un/a Tècnic/a de Finances. El/la Tècnic/a de Finances té dependència directa del Cap de l’Oficina de Finances.

El perfil professional del lloc de treball ha de correspondre a una persona amb una dilatada experiència en temes comptables, econòmics i fiscals en entitats del sector públic, valorant-se molt positivament l’experiència en entitats de recerca del sector públic institucional de la Generalitat de Catalunya.
El/la Tècnic/a de Finances tindrà les funcions específiques següents, les quals desenvoluparà de forma autònoma amb la supervisió del Cap de l’Oficina de Finances:

GESTIÓ COMPTABLE
1.1 Funcions associades a la comptabilització de les operacions.
- Control i conciliació de comptes.
- Suport en el control pressupostari de l’IEEC i dels projectes estructurals.
- Suport en la confecció i seguiment de fitxers a presentar al PCI de la intervenció de la Generalitat.

1.2 Funcions associades als tancaments i a la relació amb els auditors
- Suport a la realització del tancament comptable.
- Suport a la preparació i elaboració dels Comptes Anuals.
- Suport a la preparació i tramitació de la legalització anual dels Llibres de comptabilitat.
- Suport i atenció als auditors externs.
- Suport en la preparació de la documentació econòmica a presentar al Patronat de l’IEEC.

1.3 Tresoreria
-Previsió, seguiment i control de la tresoreria.
-Control i anàlisi del flux de tresoreria.
-Establiment de la previsió mensual de tresoreria.
-Suport a la elaboració d’informes de previsió de tancament de tresoreria.

2. GESTIÓ FISCAL
2.1. Impost sobre el Valor Afegit (IVA)
- Elaboració i presentació de les declaracions d’IVA.

2.2. Procediments
- Donar suport en l’atenció de requeriments d'informació econòmica o altres procediments de gestió iniciats a l’IEEC per qualsevol Hisenda Pública, ja sigui de caràcter estatal, autonòmic o local.­

Participation requirements and selection criteria

The following criteria will be assessed during the selection process:

  • Formació:
    • Requereix formació universitària (grau, llicenciatura) en economia, ADE o titulació universitària equivalent.
  • Experiència: 
    • Es requereix experiència mínima de 5 anys en gestió comptable, econòmica-financera i fiscal així com del tancament comptable anual.
    • Ampli coneixement de la normativa que afecta a les Fundacions així com a les Fundacions del sector públic  de la Generalitat en els àmbits legal, fiscal i comptable.
  • Idiomes
    • Coneixement oral i escrit de la llengua catalana equivalent al nivell C1 de la Direcció General de Política lingüística o l’equivalent.
    • Nivell oral i escrit de llengua castellana natius o amb competència professional completa.

The following aspects will be considered desirable merits:

  • Es valorarà molt especialment l’experiència en gestió comptable, econòmica-financera i fiscal en centres de recerca del sector públic institucional de la Generalitat de Catalunya que figurin com a tal en el registre del Sector Públic de la Generalitat.
  • Coneixements en matèria de comptabilitat pública pressupostària i experiència en consolidació de pressupostos amb la Generalitat.
  • Coneixement i experiència prèvia amb el programa de gestió Fundanet.
  • Alta capacitat de comunicació.
  • Altres coneixements o circumstàncies relacionades amb el lloc de treball. 

Contact and deadline

Les persones interessades que reuneixin els requisits establerts poden trametre una carta de motivació, juntament amb el currículum personal en format PDF, signat a mode de certificació, on consti una breu descripció de les tasques realitzades en els llocs ocupats anteriorment, a l’adreça de correu electrònic: RecursosHumans@ieec.cat tot indicant la referència “cognoms i nom – OFF_IEEC_107_2023” a l’assumpte del correu.

La recepció de candidatures finalitzarà el dia 5 de juliol de 2023.

Les sol·licituds que no compleixin els requisits, que no estiguin incloses dins els supòsits previstos o que no es tramitin d’acord amb el procediment establert no es tindran en compte.

The reception of applications ends on

05/07/2023
Applications that do not meet the requirements included in the cases provided for, or those which are not processed in accordance with the established procedure will not be considered.

Selection procedure

Initially, a verification of the requirements of participation and study of the curriculum will be carried out to assess aspects related to the job to be covered. Next, a first selection of candidates will be made based on the curriculum contributed.

The shortlisted candidates will be called to a personal interview and/or a test to expand the detailed information in the curriculum and assessed aspects related to professional competences.

Interested persons must have the originals of the certificates accrediting the training and work experience mentioned in the curriculum and must submit them if required.