Ofertes de feina
Convocatòria del procés de selecció per cobrir el lloc de treball de Tècnic/a de Finances de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya
L'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) es va establir el febrer de 1996 com una fundació privada sense ànim de lucre (NPO) per fomentar la R+D a l’espai a Catalunya. L'IEEC és un institut d'investigació que estudia totes les àrees de coneixement i tecnologies aplicades al sector espacial i a les ciències espacials, inclosa l'astrofísica, cosmologia, ciència planetària, observació de la Terra, navegació i l'enginyeria espacial. La seva missió és impulsar les fronteres de la investigació espacial des dels àmbits científic i tecnològic per al màxim benefici de la societat. Així mateix, cal assenyalar que la Fundació es troba adscrita a la Generalitat de Catalunya i forma part del seu sector públic institucional pel fet de tenir la Generalitat participació majoritària en l'entitat.
Introducció
L’objecte d’aquesta convocatòria és el procés de selecció d’un candidat per ocupar el lloc de treball de Tècnic/a de Finances adscrit a l’Oficina de Finances de l’Àrea de Gestió/ Gerència de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya.
Descripció de la feina
- Llocs de treball a cobrir: 1. Tècnic/a de Finances.
- Grup professional: Grup professional I. Personal de direcció, gestió, administració i serveis.
- Categoria professional: Tècnic/a de Gestió
- Jornada laboral: 37,5h setmanals
- Ubicació lloc de treball: Actualment a Barcelona (C/Gran Capità, 2-4, Edifici Nexus, pl.2 despatx 201 08034 Barcelona) però properament l’IEEC té previst traslladar la seva seu al Campus Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya a Castelldefels, a l’edifici RDIT del referit Campus.
Funcions
L’Àrea de Gestió/Gerència necessita incorporar un/a Tècnic/a de Finances. El/la Tècnic/a de Finances té dependència directa del Cap de l’Oficina de Finances.
El perfil professional del lloc de treball ha de correspondre a una persona amb una dilatada experiència en temes comptables, econòmics i fiscals en entitats del sector públic, valorant-se molt positivament l’experiència en entitats de recerca del sector públic institucional de la Generalitat de Catalunya.
El/la Tècnic/a de Finances tindrà les funcions específiques següents, les quals desenvoluparà de forma autònoma amb la supervisió del Cap de l’Oficina de Finances:
GESTIÓ COMPTABLE
1.1 Funcions associades a la comptabilització de les operacions.
- Control i conciliació de comptes.
- Suport en el control pressupostari de l’IEEC i dels projectes estructurals.
- Suport en la confecció i seguiment de fitxers a presentar al PCI de la intervenció de la Generalitat.
1.2 Funcions associades als tancaments i a la relació amb els auditors
- Suport a la realització del tancament comptable.
- Suport a la preparació i elaboració dels Comptes Anuals.
- Suport a la preparació i tramitació de la legalització anual dels Llibres de comptabilitat.
- Suport i atenció als auditors externs.
- Suport en la preparació de la documentació econòmica a presentar al Patronat de l’IEEC.
1.3 Tresoreria
-Previsió, seguiment i control de la tresoreria.
-Control i anàlisi del flux de tresoreria.
-Establiment de la previsió mensual de tresoreria.
-Suport a la elaboració d’informes de previsió de tancament de tresoreria.
2. GESTIÓ FISCAL
2.1. Impost sobre el Valor Afegit (IVA)
- Elaboració i presentació de les declaracions d’IVA.
2.2. Procediments
- Donar suport en l’atenció de requeriments d'informació econòmica o altres procediments de gestió iniciats a l’IEEC per qualsevol Hisenda Pública, ja sigui de caràcter estatal, autonòmic o local.
Requisits de participació i criteri de selecció
Durant el procés de selecció es valoraran els criteris següents:
- Formació:
- Requereix formació universitària (grau, llicenciatura) en economia, ADE o titulació universitària equivalent.
- Experiència:
- Es requereix experiència mínima de 5 anys en gestió comptable, econòmica-financera i fiscal així com del tancament comptable anual.
- Ampli coneixement de la normativa que afecta a les Fundacions així com a les Fundacions del sector públic de la Generalitat en els àmbits legal, fiscal i comptable.
- Idiomes
- Coneixement oral i escrit de la llengua catalana equivalent al nivell C1 de la Direcció General de Política lingüística o l’equivalent.
- Nivell oral i escrit de llengua castellana natius o amb competència professional completa.
Es consideraran mèrits desitjables els aspectes següents:
- Es valorarà molt especialment l’experiència en gestió comptable, econòmica-financera i fiscal en centres de recerca del sector públic institucional de la Generalitat de Catalunya que figurin com a tal en el registre del Sector Públic de la Generalitat.
- Coneixements en matèria de comptabilitat pública pressupostària i experiència en consolidació de pressupostos amb la Generalitat.
- Coneixement i experiència prèvia amb el programa de gestió Fundanet.
- Alta capacitat de comunicació.
- Altres coneixements o circumstàncies relacionades amb el lloc de treball.
Contacte i termini
Les persones interessades que reuneixin els requisits establerts poden trametre una carta de motivació, juntament amb el currículum personal en format PDF, signat a mode de certificació, on consti una breu descripció de les tasques realitzades en els llocs ocupats anteriorment, a l’adreça de correu electrònic: RecursosHumans@ieec.cat tot indicant la referència “cognoms i nom – OFF_IEEC_107_2023” a l’assumpte del correu.
La recepció de candidatures finalitzarà el dia 5 de juliol de 2023.
Les sol·licituds que no compleixin els requisits, que no estiguin incloses dins els supòsits previstos o que no es tramitin d’acord amb el procediment establert no es tindran en compte.
La recepció de candidatures finalitzarà el dia
Procediment de selecció
Inicialment, es durà a terme una verificació dels requisits de participació i estudi del currículum per valorar aspectes relacionats amb el lloc de treball que s’ha de cobrir. Seguidament, es farà una primera selecció de persones candidates en base al currículum aportat.
Les persones candidates preseleccionades seran convocades a una entrevista personal eliminatòria i/o a una prova per ampliar la informació detallada en el currículum i valorar aspectes relacionats amb les competències professionals.
Les persones interessades han de disposar dels originals dels certificats acreditatius de la formació i de lʼexperiència laboral esmentades en el currículum i els han de presentar en cas que els siguin requerits.