Ofertes de feina

Convocatòria de promoció interna- Cap de l’Oficina de Gestió Jurídica de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya

OF_IEEC_105_2023
Data de publicació
2023-06-13
Data fi de termini
2023-07-05

L'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) es va establir el febrer de 1996 com una fundació privada sense ànim de lucre (NPO) per fomentar la R+D a l’espai a Catalunya. L'IEEC és un institut d'investigació que estudia totes les àrees de coneixement i tecnologies aplicades al sector espacial i a les ciències espacials, inclosa l'astrofísica, cosmologia, ciència planetària, observació de la Terra, navegació i l'enginyeria espacial. La seva missió és impulsar les fronteres de la investigació espacial des dels àmbits científic i tecnològic per al màxim benefici de la societat. Així mateix, cal assenyalar que la Fundació es troba adscrita a la Generalitat de Catalunya i forma part del seu sector públic institucional pel fet de tenir la Generalitat participació majoritària en l'entitat.

Introducció

L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció, mitjançant procediment de promoció interna, del lloc de treball de Cap de l’Oficina de Gestió Jurídica de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (en endavant, IEEC).

Descripció de la feina

  • Denominació lloc de treball: Cap de l’Oficina de Gestió jurídica de l’IEEC.
  • Llocs de treball a cobrir: 1
  • Grup professional: Grup I. Personal de direcció, gestió, administració i serveis. Subgrup C1. 
  • Categoria professional: Cap d’oficina
  • Jornada: 37.5 hores/setmana
  • Tipus de vinculació: Contracte laboral fix indefinit

Funcions

L’Àrea jurídica necessita cobrir el lloc de treball de Cap d’Oficina de Gestió Jurídica.

L’Àrea jurídica de l’IEEC té com a objectiu duu a terme l’ assessorament legal a la Direcció de l’IEEC així com a les diferents àrees i oficines de l’IEEC: Àrea de Gestió, Àrea de Promoció del sector Espacial de Catalunya; Oficina de Projectes, Oficina de Transferència de Coneixement, Oficina de Comunicació, Oficina de Finances així com en la gestió de la infraestructura que gestiona l’IEEC, l’Observatori del Montsec, vetllant pel compliment de la normativa vigent. Així mateix des de l’àrea jurídica es redactem també els informes, documentació i propostes d’acord del Patronat, màxim òrgan de govern de l’IEEC.

El Cap de l’Oficina de Gestió jurídica exerceix funcions de comandament intermedi i té —en dependència del Director/a de l’Àrea Jurídica- la responsabilitat, de manera directa o mitjançant un equip de treball, d’executar objectius predefinits derivats de l’oficina de gestió jurídica. En aquest sentit, cal assenyalar que actualment depenen jeràrquicament del/la Cap d’Oficina de Gestió jurídica els següents llocs de treball: (1) Tècnic jurídic.
Dins la seva àrea haurà de tenir les següents responsabilitats de caràcter general:

  • Donar suport legal a les diferents àrees/ oficines de l’IEEC, sota les indicacions de el/la Director/a de l’Àrea jurídica, sent, entre altres, redactar informes, dictàmens, actes, propostes de resolució i altres documents amb contingut jurídic, d'acord amb la normativa i els procediments establerts, tant d'expedients tramitats per l'Institut, com en resposta a al·legacions i recursos de qualsevol procediment.
  • Seguiment i supervisió dels expedients tramitats per l’Institut.
  • Redactar o supervisar documentació per als diversos processos que hagi de tramitar l’IEEC (contractació pública, concessions, convenis de col·laboració, etc).
  • Assessorament i suport jurídic als tècnics de les diferents àrees/ oficines de l’IEEC en els aspectes jurídics que han de guiar la seva activitat.
  • Aplicar l’estratègia a la seva àrea d’oficina o servei tot assegurant l’execució de les accions operatives necessàries.
  • Coordinar, supervisar i gestionar l’equip de treball del seu àmbit d’actuació, sota les instruccions del Director de l’Àrea jurídica.
  • Assignar les tasques específiques necessàries per a la consecució dels objectius i controlar els resultats.
  • Organitzar la feina entre el seu equip.
  • Actuar d’intermediari entre el/la Director/a de l’Àrea Jurídica i l’equip tècnic i de suport.
  • Qualsevol altra que li sigui requerida pel /la Director/a Jurídica de l’IEEC

La seva tasca es caracteritza per actuar de posició intermèdia entre el/la Director/a de l’Àrea Jurídica i els equips de treball del seu àmbit. Està en contacte directe amb l’esmentat equip i actua com a gestor d’aquest. El Cap de l’Oficina de gestió jurídica treballa sobre objectius operatius i resultats a mitjà i llarg termini, i participa en la definició de sistemes, plans d’acció i altres procediments a implantar tot gestionant els recursos i mitjans que els són assignats.
Els objectius que es duen a terme, tot i ser supervisats, impliquen de manera general un grau d’iniciativa i autonomia de funcionament.

En detall, el/la Cap d’Oficina de Gestió Jurídica tindrà les funcions específiques següents:

  • Gestió jurídica: (i) Coordinar i elaborar, sota les instruccions del/ la Director/a de l’Àrea jurídica, propostes de racionalització, simplificació i implementació de procediments, circuits de treball i tècniques de gestió de l’Àrea. (ii) Executar les directius sobre la gestió documental de la documentació, vetllar per una bona implementació del sistema de gestió documental i arxiu de l’àrea.
  • Contractació pública: Les tasques d’assessorament jurídic comprendran la redacció dels documents que conformen l’expedient de contractació des de l’informe justificatiu de necessitat i idoneïtat fins a la redacció dels plecs de clàusules administratives particulars, participació en les meses de contractació fins a la redacció i execució del contracte. Assessorament en la tipologia del procediment depenent de les necessitats de l’IEEC. També comprendrà tasques d’assessorament jurídic i gestió en l’àmbit de la contractació menor.
  • Règim jurídic del sector públic i procediment administratiu comú: Abastarà totes aquelles qüestions que li puguin ser d’aplicació a l’IEEC en tant que entitat del sector públic institucional de la Generalitat de Catalunya i Centre CERCA (entre altres, registres públics, transparència i bon govern, procediment règim jurídic del sector públic, etc)
  • Subvencions: Es prestaran tasques relacionades amb la tramitació i justificació d’aquestes i recursos administratius en aquest àmbit, si s’escau.
  • NDA/ Acords de confidencialitat: Revisió/supervisió de tots els acords de confidencialitat que hagin de ser signats pels representants legals de l’entitat.
  • Patrimonial: Revisió/ supervisió dels contractes de cessió d’ús o altres contractes patrimonials que pugui subscriure l’IEEC.
  • Qüestions relacionades amb la naturalesa jurídica de Fundació de l’IEEC: Els serveis a prestar tindran a veure amb el règim ordinari de funcionament de la Fundació, prestant-se principalment suport en la redacció de la documentació necessària per a la convocatòria i desenvolupament de les sessions dels òrgans de govern de l’entitat.
  • Qualsevol altra tasca jurídica requerida que li sigui encomanada directament pel Director/a de l’Àrea jurídica de l’IEEC relacionada amb les competències i fins estatutaris de l’IEEC.

Requisits de participació i criteri de selecció

Durant el procés de selecció es valoraran els criteris següents:

  • Vinculació preexistent: Serà requisit per presentar-se al procediment de selecció interna formar part de la plantilla del personal estructural de l’IEEC amb una antiguitat mínima d’un any, de conformitat amb el document de classificació professional de l’IEEC.
  • Formació: requereix formació universitària Grau o Llicenciatura en Dret.
  • Experiència: Es requereix experiència en assessorament jurídic en matèria de Dret Administratiu, particularment, s’haurà d’acreditar haver prestat assessorament jurídic en aquesta matèria durant un mínim de cinc (5) anys en administracions i/o entitats del sector públic. Concretament:
  • Es requereix ampli domini de la Llei 8/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic i normativa que la desenvolupa, experiència en la tramitació i execució d’expedients des de la contractació menor a contractes en procediment obert harmonitzat, acords marc, i experiència en ús i gestió de plataformes de contractació de Estatal, de la Generalitat i publicitat mitjançant DOUE.
  • Es requereix ampli domini de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i normativa de desenvolupament, experiència en la justificació d’aquest tipus de procediment, així com en procediments de reintegrament.
  • Es requereix experiència i coneixements sobre el funcionament de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i les entitats del sector públic.
  • Es requereix coneixement específic de la Llei 14/2011, de 1 de juny de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, de la Llei 9/2022, de 21 de desembre, de la ciència, normativa aplicable als centres CERCA i de la normativa aplicable al règim jurídic de les fundacions.
  • Es requereix domini de la normativa patrimonial.
  • Es requereix coneixement de la política de recursos humans/ contractació en centres CERCA que formen part del sector públic de la Generalitat de Catalunya.
  • Es requereix coneixement en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
  • Es requereix experiència en l’elaboració/ revisió d’acords de confidencialitat.
  • Es requereix experiència en d’assessorament en la interposició/ contestació de recursos en via administrativa/ judicial.
  • Idiomes:
  • Coneixement oral i escrit de la llengua catalana de nivell C1 de la Direcció General de Política Lingüística, o l’equivalent;
  • Nivell oral i escrit de llengua castellana natius o amb competència professional completa

Es consideraran mèrits desitjables els aspectes següents:

  • Es valorarà la formació complementària de màsters i/o cursos així com cursos en entitats especialitzades ja siguin públiques o privades en els àmbits del dret administratiu, molt particularment en contractació pública, així com la formació continuada en aquests àmbits.
  • Es valorarà haver obtingut la formació de capacitació professional (màster d’advocacia) i haver superat la prova d’avaluació de l’aptitud professional convocada anualment pel Ministeri de Justícia, requisits necessaris a fi d’obtenir el títol professional d’advocat en els termes regulats a la Llei 34/2006, de 30 d’octubre, sobre l’accés a les professions d’advocat i procurador dels tribunals.
  • Experiència professional mínima de més d’un any desenvolupant tasques d’assessorament jurídic en l’àmbit de en el sector espacial en el sector públic o sector privat.
  • Experiència professional mínima de més d’un any en assessorament jurídic en matèria de contractació pública, règim jurídic de Fundacions Públiques i centre de recerca tipificats com a centre CERCA.
  • Coneixement de l’estratègia New Space de Catalunya, així com de les entitats i de les infraestructures del sector espacial de Catalunya, estatal i europees.
  • Alta capacitat comunicativa.
  • Bones habilitats de comunicació escrita i verbal.
  • Es valorarà la comprensió de les problemàtiques plantejades i assoliment de solucions òptimes d’acord amb el marc legal aplicable.
  • Capacitat de gestió i coordinació en matèria jurídica.
  • Capacitat de lideratge en coordinació, planificació i organització per aconseguir fites proposades i orientació a objectius, resultats i a la qualitat.
  • Altres coneixements o circumstàncies relacionades amb el lloc de treball.

Contacte i termini

Les persones interessades que reuneixin els requisits establerts poden trametre una carta de motivació, juntament amb el currículum personal en format PDF signat a mode de certificació, on consti una breu descripció de les tasques realitzades en els llocs ocupats anteriorment, a l’adreça de correu electrònic: Recursoshumans@ieec.cat, tot indicant la referència “cognoms i nom – OF_IEEC_105_2023” a l’assumpte del missatge.

La recepció de candidatures finalitzarà el dia 5 de juliol de 2023.

Les sol·licituds que no compleixin els requisits, que no estiguin incloses dins els supòsits previstos o que no es tramitin d’acord amb el procediment establert no es tindran en compte.

La recepció de candidatures finalitzarà el dia

05/07/2023
Les sol·licituds que no compleixin els requisits, que no estiguin incloses dins els supòsits previstos o que no es tramitin d’acord amb el procediment establert no es tindran en compte.

Procediment de selecció

Inicialment, es durà a terme una verificació dels requisits de participació i estudi del currículum per valorar aspectes relacionats amb el lloc de treball que s’ha de cobrir. Seguidament, es farà una primera selecció de persones candidates en base al currículum aportat.

Les persones candidates preseleccionades seran convocades a una entrevista personal eliminatòria i/o a una prova per ampliar la informació detallada en el currículum i valorar aspectes relacionats amb les competències professionals.

Les persones interessades han de disposar dels originals dels certificats acreditatius de la formació i de lʼexperiència laboral esmentades en el currículum i els han de presentar en cas que els siguin requerits.