Ofertes de feina
Convocatòria del procés de selecció per cobrir el lloc de treball de Cap de l’Oficina de Finances de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya
L’objecte d’aquesta convocatòria és el procés de selecció d’un candidat per ocupar el lloc de treball de Cap de l’Oficina de Finances adscrit a l’Àrea de Gestió/ Gerència de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya.
L'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) es va establir el febrer de 1996 com una fundació privada sense ànim de lucre (NPO) per fomentar la R+D a l’espai a Catalunya. L'IEEC és un institut d'investigació que estudia totes les àrees de coneixement i tecnologies aplicades al sector espacial i a les ciències espacials, inclosa l'astrofísica, cosmologia, ciència planetària, observació de la Terra, navegació i l'enginyeria espacial. La seva missió és impulsar les fronteres de la investigació espacial des dels àmbits científic i tecnològic per al màxim benefici de la societat. Així mateix, cal assenyalar que la Fundació es troba adscrita a la Generalitat de Catalunya i forma part del seu sector públic institucional pel fet de tenir la Generalitat participació majoritària en l'entitat.
Descripció de la feina
- Llocs de treball a cobrir: 1. Cap de l’Oficina de Finances.
- Grup professional: Grup professional I. Personal de direcció, gestió, administració i serveis.
- Categoria professional: Cap d'Oficina
- Jornada laboral: Jornada pacial 10 hores/ setmana.
- Ubicació lloc de treball: Actualment a Barcelona (C/Gran Capità, 2-4, Edifici Nexus, pl. 2 despatx 201, 08034 Barcelona) però properament l'IEEC té previst traslladar la seva seu al Campus Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya a Castelldefels, a l'edifici RDIT del referit Campus.
Funcions
L’Àrea de Gestió/Gerència necessita incorporar un/a Cap d’Oficina de Finances. El Cap de l’Oficina de de finances exerceix funcions de comandament intermedi i té —en dependència de la Directora de l’Àrea de Gestió/Gerent de l’IEEC- la responsabilitat, de manera directa o mitjançant un equip de treball, d’executar objectius predefinits derivats de l’oficina de finances.
El perfil professional del lloc de treball ha de correspondre a una persona amb una dilatada experiència en temes comptables, econòmics i fiscals en entitats del sector públic, valorant-se molt positivament l’experiència en entitats de recerca del sector públic institucional de la Generalitat de Catalunya. Dins la seva àrea haurà de tenir les següents responsabilitats de caràcter general:
- Aplicar l’estratègia a la seva àrea d’oficina o servei tot assegurant l’execució de les accions operatives necessàries.
- Coordinar, supervisar i gestionar l’equip de treball del seu àmbit d’actuació..
- Organitzar i supervisar les tasques a realitzar per l’Oficina de Finances.
- Assessorament a la direcció i gerència de la Fundació en tots els aspectes econòmics, financers i fiscals.
En detall, el/la Cap d’Oficina de finances tindrà les funcions específiques següents, les quals desenvoluparà de forma autònoma:
- GESTIÓ COMPTABLE:
1.1 Funcions associades a la comptabilització de les operacions.
- Control pressupostari de la Fundació i dels projectes estructurals.
- Seguiment de fitxers a presentar al PCI de la intervenció de la Generalitat.
1.2 Funcions associades als tancaments i a la relació amb els auditors
- Supervisió del tancament comptable i dels comptes anuals de la Fundació.
- Coordinació amb els auditors externs.
- Supervisió de la documentació econòmica a presentar al Patronat de la Fundació.
1.3 Funcions associades al reporting d’informació.
- Reporting a la Direcció de l’IEEC, Àrea de Gestió i al Patronat.
1.4 Tresoreria
-Seguiment de la tresoreria de la Fundació i assessorament a la direcció i gerència
2. GESTIÓ I ASSESSORAMENT FISCAL
- Elaboració dels diferents impostos que són aplicables a la Fundació i assessorament.
Requisits de participació i criteri de selecció
Durant el procés de selecció es valoraran els criteris següents:
- Formació: requereix formació universitària (grau, llicenciatura) en economia, ADE o titulació universitària equivalent.
- Experiència:
- Es requereix experiència mínima de 10 anys en assessorament comptable en entitats del sector públic (de forma interna o externa a l’entitat).
- Ampli coneixement de la normativa que afecta a les Fundacions privades així com a les Fundacions del sector públic de la Generalitat en els àmbits legal, fiscal i comptable.
- Idiomes:
- Coneixement oral i escrit de la llengua catalana equivalent al nivell C1 de la Direcció General de Política lingüística o l’equivalent. En cas que les persones aspirants no puguin acreditar documentalment la possessió del nivell de català exigit, caldrà que superin una prova de llengua catalana. Aquesta prova serà encarregada a l'Oficina de Política Lingüística del Departament de Recerca i Universitats o l'organisme en que aquesta delegui o s'indiqui.
- Nivell oral i escrit de llengua castellana natius o amb competència professional completa.
Es consideraran mèrits desitjables els aspectes següents:
- Es valorarà molt especialment l’experiència de més de 10 anys en assessorament comptable i econòmic-financer en centres de recerca del sector públic institucional de la Generalitat de Catalunya que figurin com a tal en el registre del Sector Públic de la Generalitat.
- Es valorarà el coneixement en matèria de comptabilitat pública pressupostària, experiència amb consolidació de pressupostos amb la Generalitat de Catalunya.
- Es valorarà la formació complementària de màsters i/o cursos de post grau en els àmbits de comptabilitat, fiscalitat o gestió administrativa així com la formació continuada en aquests àmbits.
- Coneixament i experiència prèvia amb el programa de gestió Fundanet.
- Alta capacitat de comunicació.
- Coneixement de les entitats i de les infraestructures del sector espacial de Catalunya.
- Capacitat de lideratge en coordinació, planificació i organització per aconseguir fites proposades i orientació a objectius, resultats i a la qualitat.
- Altres coneixements o circumstàncies relacionades amb el lloc de treball.
Contacte i termini
Les persones interessades que reuneixin els requisits establerts poden trametre el currículum personal en format PDF, signat a mode de certificació, on consti una breu descripció de les tasques realitzades en els llocs ocupats anteriorment, a l’adreça de correu electrònic: RecursosHumans@ieec.cat tot indicant la referència “cognoms i nom – OF_IEEC_128_2023” a l’assumpte del correu.
La recepció de candidatures finalitzarà el dia
Procediment de selecció
Inicialment, es durà a terme una verificació dels requisits de participació i estudi del currículum per valorar aspectes relacionats amb el lloc de treball que s’ha de cobrir. Seguidament, es farà una primera selecció de persones candidates en base al currículum aportat.
Les persones candidates preseleccionades seran convocades a una entrevista personal eliminatòria i/o a una prova per ampliar la informació detallada en el currículum i valorar aspectes relacionats amb les competències professionals.
Les persones interessades han de disposar dels originals dels certificats acreditatius de la formació i de lʼexperiència laboral esmentades en el currículum i els han de presentar en cas que els siguin requerits.