Ofertes de feina
Convocatòria de promoció interna- Cap de l’Oficina de Compres i Logística de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya
L'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) es va establir el febrer de 1996 com una fundació privada sense ànim de lucre (NPO) per fomentar la R+D a l’espai a Catalunya. L'IEEC és un institut d'investigació que estudia totes les àrees de coneixement i tecnologies aplicades al sector espacial i a les ciències espacials, inclosa l'astrofísica, cosmologia, ciència planetària, observació de la Terra, navegació i l'enginyeria espacial. La seva missió és impulsar les fronteres de la investigació espacial des dels àmbits científic i tecnològic per al màxim benefici de la societat. Així mateix, cal assenyalar que la Fundació es troba adscrita a la Generalitat de Catalunya i forma part del seu sector públic institucional pel fet de tenir la Generalitat participació majoritària en l'entitat.
Introducció
L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció, mitjançant procediment de promoció interna, del lloc de treball de Cap de l’Oficina de Compres i Logística de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (en endavant, IEEC).
Descripció de la feina
- Denominació lloc de treball: Cap de l’Oficina de Compres i Logística de l’IEEC.
- Llocs de treball a cobrir: 1
- Grup professional: Grup I. Personal de direcció, gestió, administració i serveis, Subgrup C[1].
- Categoria professional: Cap d’oficina
- Jornada: 37.5 hores/setmana
- Tipus de vinculació: Contracte laboral fix indefinit
[1] D’acord amb el document “Classificació professional de la Fundació Institut d’Estudis Espacials de Catalunya” aprovat pel Patronat de la Fundació en data 13 de juny de 2024.
Funcions
L’Àrea de Gestió necessita cobrir el lloc de treball de Cap d’Oficina de Compres i Logística.
L’Àrea de Gestió de l’IEEC a través de les oficines que comprèn duu a terme les tasques administratives de l’institut, des de la gestió financera, a la gestió de compres, la gestió dels projectes en curs, la gestió de recursos humans i la gestió TIC.
El/la Cap de l’Oficina de Compres i Logística exerceix funcions de comandament intermedi i té en dependència del Director/a de l’Àrea de Gestió la responsabilitat, de manera directa o mitjançant un equip de treball, d’executar objectius predefinits derivats de l’oficina de compres i logística. En aquest sentit cal assenyalar que actualmente depenen jeràrquicament del/la Cap d’Oficina de Compres i Logística els següents llocs de treball: (1) Tècnica en tasques administratives.
Dins la seva àrea haurà de tenir les següents responsabilitats de caràcter general:
- Vetllar pel compliment de la normativa interna de compres (Instrucció tramitació contractes menors, Tramitació simplificada de pagaments menors, bases d’execució pressupostària).
- Donar suport als diferents equips de l’IEEC en la preparació i tramitació de comandes d’acord amb la normativa i procediments establerts.
- Seguiment de tots els processos de compres fins a la seva finalització.
- Negociació de condicions en les compres i contractació de serveis.
- Organització logística dels esdeveniments de l’IEEC que li siguin encomanats.
- Coordinar, supervisar i gestionar l’equip de treball del seu àmbit d’actuació, sota les instruccions del/la Director/a de l’Àrea de Gestió.
- Organitzar la feina del seu equip.
La seva tasca es caracteritza per actuar de posició intermèdia entre el/la Director/a de l’Àrea de Gestió i l’equip de treball del seu àmbit. Està en contacte directe amb l’esmentat equip i actua com a gestor d’aquest. El/la Cap de l’Oficina de compres i logística treballa sobre objectius operatius i resultats a mitjà i llarg termini, i participa en la definició de sistemes, plans d’acció i altres procediments a implantar tot gestionant els recursos i mitjans que els són assignats.
Els objectius que es duen a terme, tot i ser supervisats, impliquen de manera general un grau d’iniciativa i autonomia de funcionament.
En detall, el/la Cap d’Oficina de Compres i Logística tindrà les funcions específiques següents:
- Tramitació i seguiment de comandes.
- Tramitació de contractes basats i contractes menors simplificats.
- Tramitació de contractes menors ordinaris amb supervisió de l’Àrea Jurídica.
- Relacionar-se amb els proveïdors.
- Gestionar entregues de comandes.
- Control de tots els documents relacionats amb la tramitació de compres.
- Registre de factures al programa de gestió.
- Suport a l’oficina de finances amb la gestió de facturació de proveïdors.
- Supervisió i provisió de stock de material d’oficina i varis.
- Supervisió de la logística de reserva d’espais de l’IEEC i logística d’arxiu.
- Supervisió de l’empresa de neteja d’oficines externa contractada per l’IEEC.
- Arxiu de la documentación de compres i contractació de serveis del seu àmbit.
- Suport a l’àrea jurídica en la negociació, contractació i gestió de pòlisses d’assegurances de l’IEEC i de l’Observatori del Montsec.
- Organització logística de diversos esdeveniments de l’IEEC que li siguin encomanats.
- Qualsevol altra tasca pròpia de l’oficina que li sigui encomanada directament pel Director/a de l’Àrea de Gestió.
Requisits de participació i criteri de selecció
Durant el procés de selecció es valoraran els criteris següents:
- Vinculació preexistent: Serà requisit per presentar-se al procediment de selecció interna formar part de la plantilla del personal estructural de l’IEEC amb una antiguitat mínima d’un any, de conformitat amb el document de classificació professional de l’IEEC.
- Formació: Es requereix formació universitària (grau, llicenciatura) o bé capacitació provada en relació amb el lloc de treball. S’entendrà com a capacitació provada l’experiència professional en el desenvolupament de funcions com a Cap d’Oficina de Compres i Logística per encomana de funcions superiors a la del lloc de treball per un període mínim de 6 mesos.
- Experiència: Es requereix experiència mínima d’un any en tramitació i seguiment de comandes, en tramitació de contractes basats i contractes menors simplificats així com perfecte coneixement de la normativa interna de l’IEEC en matèria de tramitació de compres i contractació de serveis.
- Es requereix coneixement de l’article 118 i la disposició addicional 54 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic pel que fa a la tramitació de contractació menor.
- Es requereix coneixement del funcionament de la Plataforma de Serveis de Contractació Pública de la Generalitat de Catalunya (PSCP) així com del Registre Públic de Contractes (RPC).
- Es requereix experiència mínima d’un any en la utilització del programa de gestió integral Fundanet.
- Idiomes:
- Coneixement oral i escrit de la llengua catalana de nivell C1 de la Direcció General de Política Lingüística, o l’equivalent;
- Nivell oral i escrit de llengua castellana natius o amb competència professional completa.
Es consideraran mèrits desitjables els aspectes següents:
- Experiència de més de 5 anys en les tasques descrites en aquesta convocatòria..
- Alta capacitat comunicativa.
- Bones habilitats de comunicació escrita i verbal.
- Capacitat de gestió i coordinació en matèria administrativa.
- Altres coneixements o circumstàncies relacionades amb el lloc de treball.
Contacte i termini
Les persones interessades que reuneixin els requisits establerts poden trametre una carta de motivació, juntament amb el currículum personal en format PDF signat a mode de certificació, on consti una breu descripció de les tasques realitzades en els llocs ocupats anteriorment, a l’adreça de correu electrònic: Recursoshumans@ieec.cat, tot indicant la referència “cognoms i nom – OF_IEEC_156_2024” a l’assumpte del missatge.
La recepció de candidatures finalitzarà el dia
Procediment de selecció
Inicialment, es durà a terme una verificació dels requisits de participació i estudi del currículum per valorar aspectes relacionats amb el lloc de treball que s’ha de cobrir. Seguidament, es farà una primera selecció de persones candidates en base al currículum aportat.
Les persones candidates preseleccionades seran convocades a una entrevista personal eliminatòria i/o a una prova per ampliar la informació detallada en el currículum i valorar aspectes relacionats amb les competències professionals.
Les persones interessades han de disposar dels originals dels certificats acreditatius de la formació i de lʼexperiència laboral esmentades en el currículum i els han de presentar en cas que els siguin requerits.