NASA Space Apps presenta la seva edició 2026 a Barcelona
Barcelona tornarà a ser una de les seus espanyoles del NASA Space Apps Challenge, la hackató STEAM més gran del món, organitzada amb el suport de la Fundació Telefónica, la Generalitat de Catalunya i l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), Barcelona Activa i l’Agència Espacial Espanyola (AEE). La hackató tindrà lloc els dies 14 i 15 de novembre a 42 Barcelona, el campus de programació impulsat per la Fundació Telefónica, l’Ajuntament, a través de Barcelona Activa, i la Generalitat de Catalunya.
La iniciativa té com a objectiu impulsar el talent digital, despertar vocacions científiques i tecnològiques, i connectar les noves generacions amb els reptes actuals del planeta i de l’espai.
Amb aquesta nova edició, NASA Space Apps Challenge Spain reforça la seva aposta per Barcelona com a punt de trobada per al talent jove, la innovació oberta i la col·laboració entre comunitats STEAM.
48 hores per convertir talent en solucions
Durant la hackató, participants de perfils multidisciplinaris treballen en equip per desenvolupar solucions digitals i innovadores a reptes vinculats amb l’espai, la sostenibilitat, la salut, el medi ambient i altres àrees científiques.
La iniciativa s’organitza a Espanya des del 2018 i ha construït una comunitat d’aproximadament 10.000 persones a tot l’estat. En l’última edició (2025) es va arribar als 980 inscrits i 125 equips, dels quals 11 van aconseguir arribar a les semifinals mundials. Així mateix, el talent espanyol compta amb dues victòries globals històriques: el 2018 amb el projecte ‘Galaxy Quest by Pillars of Creation’ i el 2024 amb la proposta asturiana ‘AsturExplorers’.
El 2026, Space Apps Spain se celebrarà de manera simultània en seus com Barcelona, Madrid, Bilbao, Màlaga, Sevilla i Múrcia, i consolidarà una xarxa estatal enfocada a identificar, formar i fer visible el talent tècnic i creatiu.
«NASA Space Apps demostra de què és capaç el talent quan té un repte significatiu i una plataforma real per posar en pràctica les seves capacitats. El nostre objectiu és visibilitzar aquest potencial i connectar-lo de manera directa amb empreses i institucions clau de l’ecosistema», ha destacat Álvaro Montoliu, soci de NASA Space Apps Spain.
Un ecosistema compromès amb el desenvolupament del talent local
NASA Space Apps Spain ha presentat aquest matí al campus 42 Barcelona l’edició 2026 del NASA International Space Apps Challenge.
La jornada de presentació ha comptat amb la participació de representants clau de l’àmbit governamental, tecnològic i acadèmic, entre els quals: Lia Miller, cònsol general dels Estats Units a Barcelona; Cristina Fernández Bornay, directora de 42 Barcelona, Fundació Telefònica; Meritxell Granger, cap de l’Àrea de Promoció del Sector Digital de la Secretaria de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya; Humbert Ruiz, director d’Impuls al Talent Digital de Barcelona Activa; i Paula Lomascolo, coordinadora de Talent i Societat de l’Àrea de Promoció del Sector Espacial de Catalunya de l’IEEC.
A més, l’esdeveniment ha inclòs una taula rodona empresarial sota el títol ‘El talent que necessita el món laboral del demà’, moderada per Álvaro Montoliu, soci de NASA Space Apps Spain, i que ha comptat amb la intervenció de Cristina Fernández Bornay, directora de 42 Barcelona Fundació Telefònica, i Humbert Ruiz, director d’Impuls al Talent Digital a Barcelona Activa.
Inscripcions obertes
Totes les persones interessades a formar part d’aquesta nova edició, ja sigui de manera individual o en equip, es poden inscriure a través del web oficial de NASA Space Apps Challenge: https://www.spaceappschallenge.org/2026/local-events/barcelona/