Ofertes de feina

Convocatòria de promoció interna - Gestor/a de Comunicació de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya

OF_IEEC_179_2025
Data de publicació
2025-01-10
Data fi de termini
2025-01-30

L'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) es va establir el febrer de 1996 com una fundació privada sense ànim de lucre (NPO) per fomentar la R+D a l’espai a Catalunya. L'IEEC és un institut d'investigació que estudia totes les àrees de coneixement i tecnologies aplicades al sector espacial i a les ciències espacials, inclosa l'astrofísica, cosmologia, ciència planetària, observació de la Terra, navegació i l'enginyeria espacial. La seva missió és impulsar les fronteres de la investigació espacial des dels àmbits científic i tecnològic per al màxim benefici de la societat. Així mateix, cal assenyalar que la Fundació es troba adscrita a la Generalitat de Catalunya i forma part del seu sector públic institucional pel fet de tenir la Generalitat participació majoritària en l'entitat.

Introducció

L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció, mitjançant procediment de promoció interna, del lloc de treball de Gestor/a de Comunicació de l’Institut d’Estudis Espacials de  Catalunya (en endavant, IEEC).  

 

Descripció de la feina

  • Denominació lloc de treball:  Gestor/a de Comunicació de l’IEEC
  • Llocs de treball a cobrir: 1. Gestor/a de Comunicació de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya 
  • Grup professional: Grup I. Personal de direcció, gestió, administració i serveis.
  • Categoria professional:  Tècnic d’administració
  • Jornada: 37.5 hores/setmana 
  • Tipus de vinculació: Contracte laboral fix indefinit

Funcions

L’Oficina de Comunicació de l’IEEC necessita cobrir el lloc vacant de Gestor/a de Comunicació. 

L'Oficina de Comunicació s'encarrega de l'elaboració, difusió i coordinació de notes de premsa i notícies científiques; la gestió de les diferents peticions dels mitjans de comunicació; l'organització i difusió d'activitats, actes, congressos, fires i exposicions científiques i divulgatives; la redacció i edició de la Memòria anual i els butlletins trimestrals, i l’elaboració de material audiovisual i corporatiu, així com qualsevol altra funció de naturalesa anàloga. 

L’Oficina de Comunicació dona, a més, suport i servei a les diferents Àrees i Oficines de l’IEEC (Àrea de Gestió, Àrea de Promoció del sector Espacial de Catalunya; i Oficina de Projectes, Oficina de Transferència del Coneixement, i Oficina de Finances), així com a l’Observatori del Montsec, gestionat per l’IEEC.

El/la Gestor/a de Comunicació desenvoluparà, sota les instruccions de la Cap de l’Oficina de Comunicació, les següents tasques i responsabilitats, entre d’altres:

  • Donar assessorament i suport en temes de comunicació a les diferents àrees/ oficines de l’IEEC, sota les indicacions de la Cap de l’Oficina de Comunicació. Aquesta tasca implica, entre d’altres, aportar suggeriments i recomanacions de caire comunicatiu sobre la redacció i preparació de presentacions, donar suport per a la realització d’activitats de divulgació o ponències científiques, o gestionar les peticions de mitjans de comunicació que puguin rebre.
  • Realitzar la coordinació, seguiment i publicació de notícies científiques i anuncis sobre activitats, congressos, fires i exposicions científiques i divulgatives a les que participa personal de l’IEEC, elaborades per altres membres de l’equip de Comunicació, així com d’altres tasques de caire similar.
  • Executar en gran mesura de forma autònoma i independent la realització d’algunes tasques pròpies del seu àmbit d’actuació, recolzant d’aquesta manera la Cap de l’Oficina. Entre d’elles es troben:
    • L’elaboració, edició i maquetació de les notícies científiques i notes de premsa. 
    • La coordinació amb altres Oficines de comunicació (de les Unitats de Recerca i de les Institucions Acadèmiques que conformen l’IEEC) durant l’elaboració de notícies científiques i notes de premsa. 
    • La redacció i maquetació dels continguts dels butlletins trimestrals, que inclouen notícies científiques i anuncis d’activitats de divulgació científica. 
    • La redacció i edició dels continguts de la memòria anual de l’IEEC.

 

  • Qualsevol altra que li sigui requerida per la Cap de l’Oficina de Comunicació. 

Requisits de participació i criteri de selecció

Durant el procés de selecció es valoraran els criteris següents:­

  • Vinculació preexistent: Serà requisit per presentar-se al procediment de selecció  interna formar part de la plantilla del personal estructural de l’IEEC amb una antiguitat mínima d’un any, de conformitat amb el document de classificació professional de  l’IEEC
  • Formació: es requereix grau universitari o titulació equivalent en l’àmbit de la comunicació (preferentment en Periodisme o Ciències de la comunicació) o en l’àmbit científic amb Màster, postgrau o titulació equivalent en comunicació científica.
  • Experiència: Es requereix experiència en l'elaboració de notes de premsa, anuncis i notícies científiques. Es requereix experiència en la redacció i preparació de presentacions corporatives; en l’edició i maquetació de textos i material gràfic en sistemes de gestions de continguts (com ara Wordpress), i en l’edició i maquetació de textos en plataformes de màrketing (com ara Mailchimp).  De la mateixa forma, es requereix també experiència amb l’ús d’eines de planificació de xarxes socials.
  • Idiomes:  
  • Coneixement oral i escrit de la llengua catalana de nivell C1 de la Direcció General de Política Lingüística, o l’equivalent;
  • Coneixement oral i escrit de llengua castellana natius o amb competència professional completa.
  • Coneixement oral i escrit de llengua anglesa amb competència professional completa. 

Es valorarà la titulació, la formació i l’experiència, així com els coneixements relacionats amb el  lloc de treball a ocupar. En concret, es valorarà el següent: 

  • Tenir coneixement dels projectes i missions científiques liderades o desenvolupades en col·laboració amb investigadores de l’IEEC. 
  • Tenir coneixement de les diferents àrees científiques de l’IEEC, especialment de l’Àrea de Recerca, i dels grups que el conformen, així com dels diferents experts que hi treballen.
  • Tenir coneixement de l’estratègia NewSpace de Catalunya, així com de les entitats i de les  infraestructures del sector espacial de Catalunya, estatal i europees. 
  • Es valorarà l’experiència prèvia en organització i participació en activitats científiques de difusió, tals com taules rodones, congressos o fires universitàries. 
  • Experiència professional mínima d’un any desenvolupant continguts per a pàgines web tenint en compte l’anàlisi web i posicionament SEO / SEM.
  • Experiència mínima d’un any elaborant materials divulgatius i/o educatius, adaptant conceptes científics en textos i gràfics entenedors i divertits.  
  • Bones habilitats de comunicació escrita i verbal. 
  • Capacitat d’autogestió i organització. 
  • Capacitat de lideratge en coordinació, planificació i organització per aconseguir fites  proposades i orientades a objectius, resultats i qualitat. 
  • Inquietud per explorar nous formats i noves eines i plataformes per arribar a una gran varietat de públics objectiu, potenciant una comunicació creativa.
  • Altres coneixements o circumstàncies relacionades amb el lloc de treball. 

Contacte i termini

Les persones interessades que reuneixin els requisits establerts poden trametre una carta de  motivació, juntament amb el currículum personal en format PDF signat a mode de certificació, on consti una breu descripció de les tasques realitzades en els llocs ocupats anteriorment, a l’adreça de correu electrònic: recursoshumans@ieec.cat tot indicant la referència “cognoms i nom – OF_IEEC_179_2025" a l’assumpte del correu.

La recepció de candidatures finalitzarà el dia

30/01/2025
Les sol·licituds que no compleixin els requisits, que no estiguin incloses dins els supòsits previstos o que no es tramitin d’acord amb el procediment establert no es tindran en compte.

Procediment de selecció

Inicialment, es durà a terme una verificació dels requisits de participació i es farà una primera selecció de persones candidates en base a la documentació aportada. Seguidament, i si s’estima necessari, les persones candidates preseleccionades podran ser convocades a una entrevista personal per ampliar la informació detallada en el currículum i valorar aspectes relacionats amb les competències professionals.

La comissió de valoració del present procediment estarà conformada per: 

  1. a) Cap d’Oficina de Comunicació. 
  2. b) La Direcció de l’Àrea Jurídica de l’IEEC o persona en qui delegui.
  3. c) Un treballador laboral indefinit de l’IEEC pertanyent al mateix grup professional de la  plaça objecte de promoció interna.  

Les persones interessades han de disposar dels originals dels certificats acreditatius de la formació i de l’experiència laboral esmentades en el currículum i els han de presentar en cas que els siguin requerits.